Sensoryczna bardzo głodna gąsienica
Parę lat temu gdy przygotowywałam pierwsze zajęcia o bardzo głodnej gąsienicy trafiłam przypadkiem na reklamę węży sensorycznych. Wówczas przyszedł mi szalony pomysł do głowy, by stworzyć sensoryczną bardzo głodną gąsienicę. Dzisiejszy post jest inspiracją, jak można podejść do tematu bardzo głodnej gąsienicy trochę inaczej.

Jak stworzyć sensoryczną głodną gąsienicę?

Fiszki do bardzo głodnej gąsienicy
Zanim przejdziemy do tego, jak używać sensorycznej bardzo głodnej gąsienicy na zajęciach, chciałabym zaprezentować moje fiszki w tym temacie. W momencie, w którym je przygotowywałam niestety nie działała mi kolorowa drukarka, z tego powodu stworzyłam czarno-białe fiszki, które pokolorowałam i zalaminowałam. Jeżeli jesteście też w takiej sytuacji, jak ja, bierzcie i korzystajcie. Natomiast, jeśli szukacie kolorowych fiszek do bardzo głodnej gąsienicy, to nie martwcie się, znajdziecie ich wiele w Internecie.
Jak używać sensorycznej bardzo głodnej gąsienicy?
Zatem mamy już to cudo, jakim jest sensoryczna bardzo głodna gąsienica. Jak w takim razie używać jej na zajęciach z języka angielskiego? Przyznam się, że lubię efekt WOW, jaki wywołuje, dlatego najpierw wszystkie dzieci siadają w kole, a następnie proszę, by zasłoniły oczy i wyciągam na dywan bardzo głodną gąsienicę. Gdy dzieci otworzą oczy bardzo ważne jest dać im chwilę dotknąć tej sensorycznej gąsienicy. Warto też jest je nakierować na poznawanie gąsienicy, zadając takie między innymi pytania jak ”What is it?”, ”Is it soft?”, ”Is it hard?”, ”Is it fluffy?”, ”What colour is leg?”. Pytania jak zawsze dostosowujemy do grupy, ale pamiętajmy, by dać czas wszystkim dzieciom dotknąć każdy element sensorycznej bardzo głodnej gąsienicy.
Gdy już emocje opadną, można przejść do ćwiczenia fraz z książki o bardzo głodnej gąsienicy. Fiszki przygotowałam w taki sposób, by można było nimi karmić naszą sensoryczną bardzo głodną gąsienicę. Nauczyciel bierze jedną z fiszek np. z jabłkiem i mówi, jak w książce ”On Monday he ate through…” i wybiera dziecko, które dokończy zdanie. Dziecko mówi, co widzi na obrazku, czyli „One apple” i w tym momencie dostaje fiszkę i może nakarmić gąsienicę. Przykłada fiszkę do buzi gąsienicy, cała grupa w tym momencie może mówić ”yummy, yummy”, a następnie dziecko chowa fiszkę do pierwszej kieszonki. Zabawę kończymy, kiedy nakarmimy bardzo głodną gąsienicę, tak by mogła pójść spać. Fiszek jest więcej, aby móc tę zabawę powtórzyć w kolejnych dniach i innymi słówkami.

Papierowa bardzo głodna gąsienica
Na koniec jeszcze mała inspiracja na papierową bardzo głodną gąsienicę, którą mogą wykonać nawet przedszkolaki. Do tej pracy plastycznej będzie potrzebny pasek zielonego papieru. U mnie z jednej kartki powstało 8 pasków. Do tego jeszcze dla każdego nożyczki, pisak i słomka. Pasek składamy na kilka części, jak na zdjęciu. Następnie nożyczkami zaokrąglamy brzegi. Dorysowujemy oczy i uśmiech i nasza papierowa bardzo głodna gąsienica jest już gotowa do zabawy. Wystarczy położyć ją na stole, wycelować w nią słomką i dmuchnąć, a zacznie poruszać się niczym prawdziwa bardzo głodna gąsienica.
