Czy gry komputerowe mogą pomóc w nauce języka angielskiego?

TAK! Gry komputerowe mogą pomóc w nauce angielskiego. Sama na przełomie tysiąclecia ogrywałam takie tytuły jak Rollercoaster Tycoon czy Pokemony. Od brata dowiedziałam się tylko, że mam zbierać „experience” i tak zaczęłam uczyć się angielskiego. Dziś chciałabym przedstawić, jak Simsy mogą pomóc w nauce angielskiego. Do pobrania będą między innymi darmowe fiszki czasownikowe.
Simsy – zabawa lalkami w komputerze
Dla jakich dzieci jest to gra?

Jak grać na lekcji? – wersja od 4-klasy wzwyż
Fiszki czasownikowe z Simsami – zabawy dla małych i dużych
Czy mogę nie instalując gry wciąż jakoś wykorzystać Simsy na zajęciach? Oczywiście, że tak 😀 W tym celu stworzyłam fiszki do ćwiczenia czasowników, które można używać zarówno w przedszkolu do ćwiczenia pierwszych czasowników, jak i przez całą podstawówkę ćwicząc na nich wszystkie czasy, tryby, czy czasowniki modalne.
Link do fiszek:
Powyższe fiszki sprawdzą się między innymi do poniższych gier:
- Plumbob – Oprócz fiszek w zestawie jest tak zwany „plumbob”. Jest to ten zielony diament, który wyświetla się nad simem, którego kontrolujemy. Do zabawy wybieramy jednego ucznia, który dostaje plumboba albo w formie opaski albo doczepianego na agrafkę. Uczeń ten jest naszym Simem. Nauczyciel zaś pokazuje dzieciom fiszki, a one mówią Simowi, co ma robić. W trudniejszej wersji można zasłonić napisy albo odłożyć fiszki i liczyć na kreatywności dzieci. Po kilku aktywnościach oczywiście zmieniamy Sima. Jest to świetna okazja do nauki trybu rozkazującego albo modalnych, ale równie dobrze możemy mówić po prostu w Continuous 🙂
- What’s missing? – nauczyciel po kolei nazywa karty jogging, fishing, cooking. Następnie obraca dowolną kartę , tak by nie było widać obrazka i pyta „What’s missing?”. W kolejnych rundach nauczyciel wykłada coraz więcej kart i coraz szybciej, tak by cały czas nazywanie fiszek było wyzwaniem.

- Kalambury – jedno z dzieci losuje jedną fiszkę (np. jogging), a następnie pokazuje całym sobą, jak biegnie. Dziecko, które odgadnie, co pokazywało pierwsze, losuje następną fiszkę.
- Find a picture with… – wieszamy w sali (albo na taśmę klejącą albo próbujemy oprzeć o coś) kilka np. 5 fiszek i nauczyciel mówi „Find a picture with cooking”, a zadaniem dzieci jest jak najszybciej dobiec do właściwej kartki. Jeśli w sali mamy mało miejsca, można wybrać piątkę dzieci i najpierw jedna piątka biega 2-3 razy, a następnie następna piątka, aż będą wszyscy.
- Opisywanie rytmu dnia – Nauczyciel opowiada, co robi co sobotę, a dzieci mają za zadanie ułożyć obrazki w odpowiedniej kolejności. W starszych grupach dzieci mogą wymyślać własne historie. W zależności, jak jest czas przerabiany można modyfikować grę i na przykład opowiedzieć o zeszłej sobocie, czy przyszłej.
Oczywiście to nie wszystkie zastosowania fiszek zawsze można jeszcze pograć w grab game, kółko i krzyżyk, wskazywanie, wskazywanie z gadżetami (np. łapkami na muchy) czy odgadywanie, co jest na obrazku tylko po małym fragmencie obrazka.
Ten post nie jest sponsorowany 🙂