Wakacyjna lekcja o syrenach

Darmowe fiszki z syrenami
Wiem, wakacje, a ja przychodzę z nowymi fiszkami, ale no nie mogłam się powstrzymać. Tym razem śliczne syrenie fiszki z bąbelkami na obrazkach. Myślę, że zawsze warto mieć bazę, ponieważ na niej można budować kolejne zabawy. Mogą to być zabawy takie jak np. What’s missing?; bomba; kubeczkowe wieże i wiele, wiele innych. Fiszki też ułatwiają mi planowanie zajęć, bo jeśli widzę, że uczniowie poradzili sobie szybciej z jakimś zadaniem i mamy dodatkowe 2-3 minuty, to spokojnie mogę przeprowadzić szybką zabawę z fiszkami. Jak to u mnie syrenie fiszki w wersji po angielsku i po niemiecku.

Syrenia gra – utrwalenie have got/has got
Właśnie te bąbelkowe fiszki zainspirowały mnie do stworzenia syreniej gry. Postawiłam na grę utrwalającą ”have got/ has got”. Nie jest to typowa wielorazowa gra. Za to sprawdzi się przy metodzie stacji lub przy tworzeniu escape roomu. Spokojnie, jest też możliwość zagrania w nią indywidualnie lub w grupie. Gra opiera się na decydowaniu między have got, a has got. Ważne, by każdy uczestnik zaczynał na polu start. Jest tam do uzupełnienia zdanie ”The mermaid … a tail”. Od tego pola prowadzą dwie strzałki. Jedna na bąbel ”have got”, druga na bąbel ”has got”. Uczeń ma zadanie zdecydować, czym uzupełni zdanie i w związku z tym jaką drogę wybierze. W zależności, jak będzie odpowiadać na pytania, do takiej dotrze mety. Na mecie jest napisane imię syrenki, wszystkie pochodzą z bajki „Mała Syrenka”. Z tego właśnie powodu jest to gra, w którą można grać indywidualnie. Każde dziecko siada i rozstrzyga, na który bąbelek ma iść, a w rezultacie imię, której syrenki jest metą. Na koniec gry pytamy, do jakiego, kto dotarł imienia oraz omawiamy, jak należało tam dotrzeć. W młodszych grupach możemy grać wszyscy razem. Nauczyciel wraz z dziećmi czyta i decyduje, jak uzupełnić zdanie, czy wybierze bąbelek ”have got” czy ”has got”.

Jak stworzyć kolorową pianę dla syren?

Malowanie pianą z syrenami
